Zorg dat uw implementatie van digital public procurement binnen de kaders van de Digitale Overheid valt
Vanuit Europees beleid wordt actief ingezet op het digitaliseren van public procurement processen. Overheden krijgen daardoor steeds meer te maken met beleid, wet- en regelgeving die hen dwingt om de digitale transitie te starten of te versnellen. Wij kunnen adviseren hoe u deze digitale transitie in uw organisatie het beste vorm kunt geven. Hierbij zal nadrukkelijk rekening worden gehouden met het feit dat uw organisatie dient te worden meegenomen in deze transitie. Denk hierbij aan het inzichtelijk maken van de organisatorische randvoorwaarden, het kennisniveau in de organisatie, het bedrijfsvoeringsmatig ijken of herijken van de procurement processen binnen de afdelingen inkoop, financiën en IT, de technische randvoorwaarden en het organiseren van interne en externe communicatie. Een cruciale make or break factor om te komen tot deze digitale transitie is het draagvlak en gevoel van prioriteit bij de beleidsopdrachtgever en de bestuurder of ambtelijke top.
- Overzicht in de geldende beleidskaders en wetgeving
- Inzicht in hoe andere overheidsorganisatie digitaliseren
- Advies over hoe uw organisatie de digitale transitie het best kan aanpakken